vineri, 11 iunie 2010

Ingeniozitatea va invinge !

The Conversation: Stephen and Lucy Hawking




Am citit articolul publicat de Hotnews si m-am hotarat sa ma opresc asupra subiectului Stephen Hawking, nu datorita incontestabilelor lui calitati in domeniul stiintei ,ci datorita empatiei vizavi de acest om care ,uite ,ca traieste de mai bine de 4 decenii cu o boala infioratoare de care multi dintre romani nici macar n-au auzit. "Parintele fizicii "- dupa cum il denumesc americanii este chiar o persoana "ALEASA" de Dumnezeu ,dar vad ca nu realizeaza acest lucru insusi savantul . ALS-ul este boala ce a luat de langa mine o scumpa si draga prietena ,exact in limita celor catorva luni care i s-au dat si fizicianului drept durata de viata, de la diagnosticare.Lia mea nu a avut acelasi noroc ca si Hawking , Dumnezeu hotarand altfel pentru ea exact dupa 16 luni de la intalnirea , in care ii remarcasem pronuntarea cu dificultate a sunetului"r".Avand o oboseala inexplicabila,si dureri maxilare pronuntate, intorcandu-se la Montreal s-a dus la stomatolog ,crezand ca dificultatea de pronuntie i se datoreaza unei recente interventii.Dar n-a fost sa fie asa, investigatiile amanuntite relevandu-i cu multa duritate faptul, ca este atinsa de boala Lou Gehrig (Amyotrophic Lateral Sclerosis),intr-o forma destul de avansata (de sus in jos,nu ca la Hawking,in sens invers)si ,ca in mai putin de un an o sa moara.Am adus-o din Canada ,unde locuia singura si am ingrijit-o, cum am putut de bine si mai ales ,cat am putut de bine(impactul psihologic asupra apropiatilor este de proportii).
Stau si ma minunez la citirea articolului, cum acest om ales si lasat de Dumnezeu sa-si indeplineasca menirea ,aici,pe pamant este inca in stare sa se mai intrebe DE CE exista Universul si DE CE este atat de mare incat nu se poate masura cu nimic.Mi-ar placea sa indeplinesc dorinta acestui mare savant de a-si explica maretia universului printr-o simpla intalnire cu un mare ingenuu,romanul Viorel Padina (AVP)care a trecut deja bariera constrangerilor axiomatice si printr-o ingeniozitate de invidiat a creat o alta teorie despre Univers,trecand printr-un adevarat purgatoriu,cel al informatiei si al creatiei.Cititi Planeta Ou toti cei ce va opriti aici .Nimic din ceea ce as incerca eu sa explic ,nu ar putea decat sa stirbeasca din frumusetea acestui poem,plin nu numai de diamante stilistice de o puritate lingvistica neintalnita ,dar si de date stiintifice acceptate sau combatute de el in cel mai original mod cu putinta.
Singura si unica problema a subtilissimului meu prieten.ro este faptul ca n-are posibilitatea sa-l intalneasca pe Stephen Hawking .Precis ca si marele savant l-ar indragi instantaneu pe poetul Viorel Padina daca l-ar cunoaste si auzi spunand,cadentat:
"A admite că extratereştrii ne sunt mult superiori înseamnă a marşa pe vechea, depăşita concepţie că Universul e un hambar haotic plin de materie şi de întâmplări fenomenale şi-atât de gigantic faţă de firişorul de nisip numit “Calea Lactee” (care la rându-i e inimaginabil de mare faţă de firişorul de praf “Terra”), încât a presupune că Planeta-Ou, cum îi zic eu, e buricu’ Metagalaxiei înseamnă a ne întoarce la anticul geocetrism ptolomeic. Or, io n-am spus niciodată că Universul e sferic, iar Pământul ar fi centrul acestui balon homeric, aloo, ci hai să zicem că numitu’ Kosmos e ca un cilindru sau precum un cui dat dreakului, cum ar veni, iar Terra e vârful lui, hi-hi… :) "
L-ai intreba pe mister Hawking ,parafrazandu-l pe Nikita :“Ai bre, dar daca AVP are dreptate, a…? ” :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu