duminică, 29 august 2010

Vuelta-etapa2 Alcalá de Guadaíra- Marbella

Dupa ce aseara ,tarziu si nicidecum asa cum anuntasera cei de la Eurosport orarul de transmisie live,am vazut TT din prima etapa a Vueltei,in... nocturna.O fi fost vreo gaselnita iberica,din cauza temperaturilor ridicate ,oricum o premiera mondiala,dar sa stai, ca telespectator, cu farurile de la masinile de control in ochi ,nu mi s-a parut o idee fericita.

Atat pot sa spun: dincolo de oroarea pe care mi-o starneste o corida,neintelegand si nefiind de acord cu violenta asupra animalelor,Plaza del Torro, cu arena feeric luminata m-a impresionat.In rest, nu tu Plaza Spania,nu tu Catedrala gotica, una dintre cele mai mari din lume,nu tu turnul Giralda, un minaret arab.Nici pomeneala de Palatul arab, cu gradinile in stil maur, Zidurile romane, Turnurile arabe (printre care Torro del Oro);au scapat transmisiei cu toatele si mai nimic din ce asteptam sa mi se dezvaluie in capitala Andaluziei,nu s-a intamplat; niste transmisionisti neprofesionisti, nepriceputi de-a dreptul.







Astazi am ratat inceputul etapei a 2a,cand tricoul rosu(Mark Cavendish-team Columbia) ,verde si celelalte doua au luat startul de la Alcala de la Guadaira, ca dupa 177km sa termine rulatul la Marbella pe Costa del Sol,una din statiunile "de fitze"ale lumii.














Alcala de la Guadaira localitate cu 70 de mii de locuitori situata la 10 km SE de Sevillia,pastreaza tonul arhitectonic al Andaluziei ,imbinand vechiul (gotic,maur)cu cel modern.Este orasul flamenco-ului ,al podului pe Balaur si orasul painii cele mai bune din Spania, brandul Alcala fiind renumit.












Marbella nu cred ca trebuie sa o mai prezint, ea reprezentand ,cum am si spus mai sus ,fieful oamenilor de afaceri ,actorilor ,high-life-ului protipendadei euro-asiatic-american-africane,care pe 28 km de plaja cu muntele de-o parte si marea de alta isi serbeaza victoria vietii cu sticle de sampanii ,care au preturi ametitoare .Nu mi s-a parut ,totusi,o statiune de bun gust ,oops!Poate nu am eu gustul celor care "sparg" in restaurante ,intr-o singura seara,bugetul unui cartier ro,pe un an!Aloo...nu un cartier muncitoresc !!!!!!!!!!!

Am pierdut azi o buna parte a cursei ,dar am castigat o noua cunostiinta ,un om de toata isprava ,cum rar poti intalni:muzeograful de la casa artei olaritului de pe langa Manastirea Horezu, care cu sufletul omului indragostit de frumos si autentic s-a contopit cu nuantele cele mai frumoase ale pamantului ,dand nastere unei poezii a culorii, cum rar poti intalni.
Despre el intr-o postare speciala .


Clasament ETAPA

1 96 HUTAROVICH, Yauheni FDJ 4h 35' 41''
2 172 CAVENDISH, Mark THR m.t. 1º
3 103 FARRAR, Tyler GRM m.t. 1º
4 111 PETACCHI, Alessandro LAM m.t. 1º
5 82 CARDOSO,Manuel Antonio Lea FOT m.t. 1º
6 72 FERNÁNDEZ DE LARREA, Koldo EUS m.t. 1º
7 169 SWIFT, Ben SKY m.t. 1º
8 191 FÖRSTER, Robert MRM m.t. 1º
9 183 GALIMZYANOV, Denis KAT m.t. 1º
10 147 STAUFF, Andreas QST m.t. 1


Clasament General


1 172 CAVENDISH, Mark THR 4h 49' 35''
2 176 SIVTSOV, Kanstantsin THR + 12''
3 179 VELITS, Peter THR + 12''
4 177 VAN GARDEREN, Tejay THR + 12''
5 174 GOSS, Matthew Harley THR + 12''
6 171 BAK, Lars Ytting THR + 12''
7 175 ROULSTON, Hayden THR + 12''
8 103 FARRAR, Tyler GRM + 21''
9 121 BENNATI, Daniele LIQ + 22''
10 126 NIBALI, Vincenzo LIQ + 22''

2 comentarii:

  1. Acino,
    Comentarii de înalt nivel (narativ..).
    Nu este mai bine să crezi, că nu ştii cine-i anonimul?

    RăspundețiȘtergere
  2. Anonimus,
    pt ca asa o sa te denumesc de-aci incolo,faci cum doresti!Musafirul nostru,stapanul nostru!oops!Multam pt aprecieri.Am pregatit deja, urmatoarea etapa si sper sa-ti placa la fel de mult ca si aceasta.

    RăspundețiȘtergere