miercuri, 13 ianuarie 2010

Cu subiect si predicat

Comentarii de pe blogul

http://viorelpadina.wordpress.com/2010/


Daca:
"....ar dispărea brusc memoria, aşadar ştiinţa/ conştiinţa a tot ceea ce omul a aflat/ înfăptuit el personal ori specia în istoria/ viaţa sa, inclusiv biblioteca lumii, cartea / cărţile şi memoria genetică dobândită de la animal planet, n-aşa?, şi deci în aiastă cruntă ipoteză ce s-ar întâmpla, cetitorule, a…? Cu ce s-ar echivala situaţia asta ce nici măcar nu se poate imagina, dacă nu cu moartea…? "

si daca:

..." închid ochii şi mă uit înlăutru meu, adică in memoria ce-am căpătat de când în lume am intrat, ce pot vedea, mey…? Văd clipa cea repede ce ni s-a dat, pe cea de adineaurea, pe cea de mai încoloşa, pe cea de ieri, de alaltăieri, pe cea a primului sărut, a primei zile de şcoală, a primilor paşi cătinel pe plai, a mamei şi-a tatălui din al copilăriei rai, iar pe urma firu’ vederii mi se voalează şi parcă nimic nu mai pâlpăie pe-acoloşa, niciun cadru, nicio amintire în memoria mea…"



" – Şi de ce nu ?! De ce nu zboară porcu’ şi de ce nu se moscoveşte newyorku’ ? Ce deosebire e, la urma urmei, între materia oului părului şi materia oului vărului ?

– „Materia” e totuna ! Doar softu o animă într-un sens sau altul, adicătelea:

Tatăl (softu…) Meu este Duh,
Carnea (materia… ) nu foloseşte la nimic !
Duhul (softu…) este Cel care dă Viaţă !"


", bey, softu’ părului cel mălăieţ e, în ADN-ul & ARN-ul nucleotidelor sale din capătu’ unghiului, material !… Înseamnă oare că şi talpa cerurilor – tata cuvântu’ – e la fel…?! ..."
..............................
Dragilor,
dar cu emotia cum stati ,bey,devenirati masinute?Nu stiti a judeca numai in sabloane stiintifice?Eu sunt mai tonto,dupa cum zice NT si mi-o iau de la AVP ,pe bune.Dar voi dragilor ,care ziceti, ca sunteti destepti,de ce nu acceptati asa cum este un om?
Ma gandeam in stiintameaputina ca ne invartim cu totii intr-un saptiu geometric,fie el cerc,patrat,sfeta ,con sau care-o mai fi ,raportat la cunostiintele si descoperirile invatatilor,acest spatiu avand pt fiecare din ei o alta forma, iar pt prosti ca mine alta intelegere.
Imi imaginam ca daca altu e mai dastept ca mine este c-a avut vro samanta-n neam de calitate,ia sa ma unesc eu cu asta ca poate iesi ceva mai bun.Dar cum sa ma unesc frate ,daca ala ma vede tuta?Se duce la alta mai oachesa si mai sprintena.Si uite-asa selectia se face intr-o vesnica miscare,ca eu facui prostii mei ,ai mai dastepti facura ,mai dasteptii lor,dar nu stii cand ai mei prosti se vor uni cu aia destepti,n-asa?.Dar ce rezulta vor avea cu siguranta si din prostia mea.Imaginandu-mi mii si miliarde de astfel de indivizi care alearga sau merg mai incet pe piste diferite,pe fire diferite,(ca intr-un pandant format din mai multe siruri cu margele)ciocnindu-se unul de altul, intr-o perpetua miscare,intr-un plan imaginat de mine poate in alt fel decat si-l imagineaza Stely,zic, acei indivizizi se duc spre inainte,evoluand,dar nu in egala masura.
Dupa mine,nimic nu are sfarsit decat memo al nostru,si nici acela in totalitate, ca oricat de prosti am fi, tot mai ramane in memoriam ceva din noi,la urmasi.
Cum o fi si ce-o fi cu planurile si dimensiunile si fortele si cu bingurile,chiar nu ma intereseaza decat in masura in care intalnesc un OU poetic ,care ma-ncanta cu exceptionala lui cadenta,cu frazele pline de verbe care-i dau aceasta cadenta,cu multitudinea de sinonime care dau o culoare nemaiintalnita de mine pana acu.Mi-a creat emotie.E viu? asta conteaza pentru mine.Si cand vad ca si in mod spontan autorul e la fel de viu ,in interventiile lui,ca nu e inclestat la minte,inseamna ca memo nu l-a lasat ca merge inainte si ca "deci" evolueaza.
ALOOOOOOOOOOOOO!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu