marți, 26 ianuarie 2010

fara subiect

Permiteti-mi va rog,in cele ce urmeaza,sa imi explic  interventiile in cele 2 articole ale lui AVP:dl Emin si Interviu cu Dzeu.Interventii care i-au facut pe cei 2 prieteni mai vechi ai poetului Oului Planetar sa intervina destul de abrupt(si asta nu neg sau resping intr-un dialog),fara macar sa-si sustina interventiile in vreun fel.
Nu am citit suficient la viata mea,pentru ca timpul care este intr-o permanenta intrecere materiala cu mine,nu mi-a dat aceasta posibilitate.Atata cat am citit ,zic eu,m-a ajutat sa ma dezvolt intelectual la un nivel la care am putut face diferenta intre rau si bine ,intre urat si frumos,intre adevar si minciuna si altele si altele.Atunci cand am gresit ,nepretuirile unora le-am pus totdeauna pe seama lipsurilor mele,cu demnitate,fara complexe . Atunci cand ma corecteaza cineva nu ma supar pt ca am inteles de mic copil ,ca nu putem fi la fel,niciunul din noi,indiferent de numarul cuvintelor care ne populeaza vocabularul.Si la fel de bine am inteles, ca ceea ce poti face cu acele cuvinte este mai important.Pentru ca poti face bine sau rau,poti face uratul sau frumosul,poti spune minciuna sau adevarul.
Am citat in primul articol la care ma refeream mai sus ,o poezie de-a lui Eminescu in paralel (subliniez paralel)cu un fragment din poemul OU.Nu am sustinut o asemanare ,ci incercarea sau bunavointa de a se face o paralela(dreapta sau plan care are toate punctele la distanta egala intre ele fara a se uni niciodata),care dpdv literar este un procedeu de alaturare a doua planuri literare carora sa le scoti in evidenta caracteristicile fiecaruia(procedeu invatat prin generala daca nu ma insel).
In cel de-al doilea,Interviu cu Dzeu,iarasi am dat exemple ,care si  Atv ului i-au indus eroarea ca mi-ar fi idol raposatul Paller.
Astazi va spun ca in mintea mea,cunoasterea pe care o posez pana azi,daca o fi buna sau proasta a facut urmatoarea asociere:Eminescu,Paler,si...Emil Bota.Ce sa fac, asa sunt eu construita,cand privesc,invat,ascult,citesc sau admir,fac asocieri.Nu stiu daca-i corect sau nu, dar a fost metoda mea de memo.
Sunt o persoana f directa,ai zice fara poezie prea multa in capul meu,dar sensibilitatea mea m-a facut deseori sa vad lucruri care altora scapau.
Toti trei poetii mentionati de mine,binecunoscuti publicului larg,sunt niste nostalgici,cu mari probleme de definire a eului liric,care se folosesc de masti care devoaleaza eventual acest eu personal .Le este frica de moarte,n-o inteleg pt ca nu inteleg nemarginirea,dar fac uneori din sfarsit o comedie.
Ori ,ce m-a frapat pe mine la AVP este tocmai aceasta stiinta de a fi direct in poezie,de a fi sigur pe tot ce creeaza si de a fi optimist prin fiecare figura de stil folosita.Clipa ce o traieste este aceeasi in poezie cum este si-n viata reala.Chiar si atunci cand se plange o face cu optimism.
Cu toata condescendenta de care sunt in stare,va rog sa nu mai puneti pumnul in gura celor care doresc sa-si exprime starile,oricare ar fi ele,pt ca citind pe vremuri un mare autor,laureat al Nobelului pt lit(cand nu se dadea obamilor si altor naluci),mi-a ramas in minte o fraza a acestuia care zicea cam asa:
   
                                Stima fata de oameni incepe prin a nu le ignora cuvintele
 
Iar acesta nu este altul decat Elias Canetti.
 
PS Sper ca prietenul meu Hantzy sa nu ma judece prea tare pt ce am scris 
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu