vineri, 2 decembrie 2011

Draga si unica mama, Romania !

N-am mai scris demult.Timpul se rostogoleste peste mine cu nedreptate . Nu stiu daca are alta dimensiune raportat la numarul celor carora li-l aloc,sau eu am devenit mai inceata si ineficienta.Anul trecut era ,parca,altfel.Ma invarteam precum un titirez si rezolvam cu totul altfel problemele.
Am sarbatorit ieri,nu numai Ziua Nationala (fara mici si mustar,se-ntelege),dar si pe Andreea fiica cea mare,pe Andrei fiul ei si pe Stefan cel Mic, al doilea nepot al nostru,care a implinit 2 ani pe 30 nov,de Sf Andrei ! e sarbatoare mare in familia noastra in aceste zile de inceput de Decembrie! Dar si tristeteze, cauzata de o ” aniversare” mai putin placuta : exact un an de cand tatal copiilor si-a ales alt drum in viata ,absolut paralel ,fata de sentimentele si interesele lor. An greu pt toata lumea,CRIZA ,chiar si in familie .
Ieri, din motive de CRIZA,ne-am dus la restaurant :)) Tot localul plin ,de la orele amiezii ,ceea ce m-a indreptatit sa cred ca romanul,intradevar(!!!!) o duce rau de tot ! Si am ales unul in apropiere, nu de fitze de Dorobantzi unde dau navala avutii ,ci de cartier muncitoresc , spalatezel de altfel ,cu un anume staif de ”Casa...” .Ipocrizia romanului,mai ales a aceluia devenit urban, care are cat de cat o ”platforma” rasunatoare in media te rastoarna pe spate, fara sa-ti lase putinta de a te revolta macar fizic .
Inainte de a ne instala,am inchis acasa calculatorul,dupa o ”cearta” pe fb ,cu o nesabuita postatoare,care scotea din putzul gandirii ei de doi lei urmatoarea fraza : ”Din pacate eu nu am putut sa spun "la multi ani Romania" ci "la cat mai putini ani ,draga Romania de batjocura...coruptie ...si mizerie!" Ca si cand Romania ar fi cea vinovata de idiotenia unora, sau de mizeria morala &coruptia altora, toti culcusitzi cu sarg la sanul ei hranitor!
Nu stiu de ce mi-au venit in minte mamele care-si abandoneaza pruncii in maternitati sau in ghene !Cand sunt mari,copiii le vor cauta ,cu siguranta,din dorintza ancestrala de a-si cunoaste radacinile . Emotie nu neaparat umana,pt ca s-au descoperit astfel de sentimente si la animale. Numai unor romani acest gen de fior le lipseste,considerand Romania o entitate care trebuie decat sa dea ,nicidecum sa si primeasca. Nu compar Romania cu mamele iresponsabile, ci vreau sa subliniez nevoia profunda a fiecaruia de a ne raporta la ceva stabil, si ce poate fi mai stabil decat mama nascatoare de fii buni si de fii mai putin buni. Eu,fara Romania as fi ca si fara mama,la care alerg si acum, cu dor nebun ,cu iubire si pretuire pentru tot ce a facut pt mine : stabilitate, educatie, instruire,respect,credinta si nu in ultim rand ocrotirea si iubirea ei.Nu a fost poate ”cea mai” ! dar am considerat-o mereu UNICA si DRAGA !

2 comentarii:

  1. Ziua bună :) frumoasă postare, Monica, de reţinut mai ales asta:
    "la multi ani Romania" înseamnă la cat mai putini ani ,draga Romania de batjocura...coruptie ...si mizerie!"

    RăspundețiȘtergere
  2. ziua buna si tie ,Nora! ...si multumesc pt apreciere!in fraza pe care ai remarcat-o e chestiune ,cred, de abordare a unui anumit ”camp” ;) , cam intzelenit in capul unora :))

    RăspundețiȘtergere