miercuri, 21 iulie 2010

Etapa a 15a Pamiers - Bagnères-de-Luchon








Stage 15

Pamiers - Bagnères-de-Luchon

184,5km



VOECKLER Thomas

Cel mai controversat eveniment al actualei ediţii din Turul Franţei a avut loc in runda cu nr 15, desfăşurată în Pirinei, între localităţile Pamiers şi Bagnères-de-Luchon, pe distanţa de 184,5 kilometri,cu 21 de kilometri înainte de finalul etapei a 15-a, pe ascensiunea spre Port de Balès.




Purtătorul tricoului galben, Andy Schleck a pierdut timp preţios din cauza unui incident mecanic şi a cedat şefia clasamentului general. La finalul etapei, luxemburghezul era evident nefericit: "Trebuie să fim realişti, este o competiţie şi fiecare participant concurează pentru el însuşi.


http://www.youtube.com/watch?v=FgqKj6Hxtr4&feature=player_embedded

Eu însă nu cred că aş fi atacat dacă m-aş fi aflat într-o astfel de situaţie. Dacă aş fi pierdut tricoul galben din cauza unei evoluţii slabe, n-ar fi fost nicio problemă, dar sunt extrem de nervos pentru că l-am pierdut astfel. Le voi arăta însă că nu m-au terminat.” Iată-l şi pe Bjarne Riis: "Fair-play? Este greu de spus ce trebuia făcut în condiţii de cursă. Am senzaţia că Alberto Contador a aşteptat un pic înainte să atace, dar după ce a decis să dea sută la sută, nu ştiu ce ar fi trebuit să facă. Asta este cursa, păcat că s-a întâmplat aşa ceva." Graţie atacului, Contador a refăcut diferenţa de 31 de secunde care îl separa de Schleck, mai mult, având acum opt secunde avans faţă de luxemburghez. Dublu câştigător al competiţiei explică ce s-a întâmplat din punctul său de vedere: "Este adevărat că au existat circumstanţe speciale.




M-am gândit să atac, am venit tare din urmă fără să-mi dau seama că Andy a avut o problemă tehnică. Am reuşit să mă distanţez şi apoi mi s-a transmis că el a avut probleme. Eram însă într-un grup de rutieri şi era prea târziu, aşa că m-am concentrat în continuare pe finalul etapei." Contador a fost huiduit de public în momentul când a urcat pe podiumul de premiere. Schleck are la dispoziţie încă două zile în Pirinei pentru a-şi lua revanşa.
Distanţa de 184,5 kilometri, a fost animată în a doua jumătate a ei, după concretizarea unei evadări de nouă rutieri, în care s-a aflat şi francezul VOECKLER Thomas , ciclistul echipei Bouygues Telecom. Acesta s-a descurcat excelent pe ultima căţărare a zilei, Port de Balès, şi i-a lăsat în urmă pe ceilalţi rutieri aflaţi lângă el, printre care şi italianul Alessandro Ballan, campionul mondial pe şosea din 2008,castigand astfel etapa si aducand prima victorie pt BouyqueTelecom.
Au inceput si schimbarile in top 10

Clasament General

1. Alberto Contador (Spania –Astana) – 72:50:42;
2. Andy Schleck (Luxemburg – Saxo Bank) la 0:08;
3. Samuel Sanchez (Spania – Euskaltel) la 2:00;
4. Denis Menchov (Rusia – Rabobank) la 2:13;
5. Jurgen Van Den Broeck (Belgia – Omega Pharma-Lotto) la 3:39;
6. Robert Gesink (Olanda – Rabobank) la 5:01;
7. Levi Leipheimer (S.U.A. - RadioShack) la 5:25;
8. Joaquim Rodriguez (Spania – Katusha) la 5:45;
9. Alexandre Vinokourov (Kazahstan – Astana) la 7:12;
10. Ryder Hesjedal (Canada – Garmin) la 7:51;

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu