miercuri, 21 iulie 2010

Etapa a14a Revel - Ax 3 Domaines














Cristhophe Riblon




Etapa 14


Revel - Ax 3 Domaines


184,5 km




Christophe Riblon şi-a trecut în palmares cel mai important succes al carierei. S-a întâmplat în etapa a 14-a a Turului Franţei, desfăşurată pe distanţa de 184,5 kilometri, între Revel şi Ax 3 Domaines. Practic, a fost ziua în care rutierii au făcut cunoştinţă cu dificilele pante ale Pirineilor, cele care pot decide învingătorul acestei ediţii. Ciclistul formaţiei AG2R s-a aflat într-o evadare timpurie, care i-a mai cuprins pe Geraint Thomas, Pavel Brutt, Stéphane Augé, Amaël Moinard, David Zabriskie, Benoît Vaugrenard, Jurgen van de Walle şi Pierre Rolland. Avansul maxim al oamenilor din faţă a fost de zece minute, dar a început să scadă odată cu venirea echipei Astana la trenă. Pe cea dintâi căţărare a zilei, Port de Pailhères, cei nouă aveau mai puţin de şase minute avans, moment în care din pluton a atacat Rafael Valls Ferri. Acţiunea acestuia a fost urmată imediat de cea a lui Carlos Sastre, spaniolul care în 2003 s-a impus pe Ax 3 Domaines. În acest timp, americanul Lance Armstrong, septuplul câştigător al competiţiei, era îndepărtat de grupul tricoului galben, unul condus în continuare de Astana. Dintre evadaţi, Riblon a rămas singur, ceilalţi nereuşind să stea lângă el. A urmat apoi o coborâre, pe care rutierul francez a mărit diferenţa care îl separa de urmăritori. Odată ajunşi pe ultima ascensiune a zilei, una cu pantă medie de 8,2%, favoriţii au început să atace. Primul a fost Alberto Contador, care a încercat să îl distanţeze pe rivalul său la câştigarea Marii Bucle, Andy Schleck, liderul clasamentului general. Însă luxemburghezul a stat perfect în roata ibericului şi nu i-a permis acestuia să se desprindă. În schimb, câştigătorul Turului Italiei, Ivan Basso, şi coechipierul său de la Liquigas, cehul Roman Kreuziger, nu au mai putut rămâne lângă favoriţi. Cu doi kilometri înainte de final, Contador şi Schleck au decis să nu se mai atace, ci să se supravegheze permanent. Atunci, rusul Denis Menchov şi spaniolul Samuel Sanchez, campionul olimpic de la Beijing, au plecat de lângă ei, în urmărirea lui Riblon. Acesta nu a mai putut fi ajuns şi a trecut primul linia de sosire, cu un avans de 54 de secunde în faţa celor doi. La 14 secunde de aceştia, cu un grup din care mai făceau parte Joaquim Rodriguez, Robert Gesink şi Jurgen Van Den Broeck, au încheiat Contador şi Schleck, acesta din urmă felicitându-l după finalul etapei pe Christophe Riblon, care i-a adus echipei sale primul succes în Turul Franţei, din 2008 încoace: "Am avut sentimente mixte de la startul Turului. Nu eram prea mulţumit de ce realizasem până acum, iar ieri am avut din nou parte de o zi dificilă. Am stat, am analizat situaţia şi mi-am dat seama că mai am doar o săptămână de cursă. Picioarele mele au fost incredibile astăzi şi am profitat de acest lucru. Nu mai am cuvinte, sunt foarte emoţionat, totul este incredibil." Etapa a 14-a a fost importantă şi pentru rutierul lui Bouygues Telecom, Anthony Charteau, care şi-a consolidat poziţia de lider în clasamentul tricoului alb cu buline roşii: "Am luat iniţiativa chiar înainte de vârful căţărării, deoarece aveam nevoie de acele puncte, pentru a-mi asigura tricoul. Am văzut că Damiano Cunego era puţin în urmă şi l-am surprins pe acea ascensiune. A depus mult efort pentru a reveni, dar am trecut înaintea lui. Pe ultima căţărare ştiam că îmi va fi dificil să iau puncte, aşa că am decis să îmi păstrez forţele pentru etapele următoare."
Distanţat pe prima căţărare, Lance Armstrong a sosit la peste 15 minute diferenţă de învingător. Managerul echipei RadioShack, Alain Gallopin, explică: "Este adevărat că ziua aceasta nu a fost foarte bună pentru noi. Suntem mai puţin puternici decât ceilalţi, iar Lance nu a fost în formă, dar sper că mâine se va simţi mai bine. Pe de altă parte, lui Lance nu îi place Ax 3 Domains, nu are amintiri plăcute legate de această căţărare, gândiţi-vă la ce s-a întâmplat în 2003, cu Ullrich. Rutierii noşri au suferit astăzi din cauza căldurii." În ceea ce îl priveşte pe Andy Schleck, acesta a rămas în continuare în tricoul galben, în posesia căruia a intrat săptămâna trecută, după cea mai dificilă etapă din Alpi.



Clasament General
1. Andy Schleck – 68:02:30;
2. Alberto Contador (Spania – Astana) la 0:31;
3. Samuel Sanchez la 2:31;
4. Denis Menchov la 2:44;
5. Jurgen Van Den Broeck (Belgia – Omega Pharma-Lotto) la 3:31;
6. Robert Gesink la 4:27;
7. Levi Leipheimer (S.U.A. - RadioShack) la 4:51;
8. Joaquim Rodriguez la 4:58;
9. Luis-Leon Sanchez (Spania - Caisse D'Epargne) la 5:56;
10. Ivan Basso (Italia – Liquigas) la 6:52;
=========================
38. Lance Armstrong (S.U.A. - RadioShack) la 39:44.

Personajele zilei- Andy Schleck a rulat toată etapa a 14-a în roata lui Alberto Contador, aşa cum anunţase luxembrughezul încă de la start. Aceasta a fost tactica aleasă de liderul clasamentului general, aceea de a-l supraveghea pe favoritul principal din acest an şi câştigătorul de anul trecut.S-au urmarit clipa d clipa si se pare ca Zmeul Contador nu mai are acea zvacnire de anul trecut.Este o pisica !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu