joi, 15 iulie 2010

Etapa a11a Sisteron - Bourg-lès-Valence

Etapa a 11a

Sisteron - Bourg-lès-Valence

184.5 km









Din Alpi ,azi se coboara in câmpiile din La Crau,prin departamentul Drome.Zona cunoscuta nu datorita Turului ,pt ca azi se trece pt prima oara pe aici ,ci pt mieii de Sisteron un brand recuoscut pt calitatea carnii considerata cea mai frageda si naturala din EU.Pasunile pt aceste animale gazduiesc decat 10 capete /ha ,deci micutii nevinovati cresc intr-o biosfera care le da posiilitatea sa creasca nestresati.Crescatorul care depaseste aceasta limita,este decazut din drepturile de "brand" si nu mai poate sa-si vanda produsele la preturi adecvate.Sisteron poate conta pe cel mai mare abator municipal specializat în miel, permiţând permitand producatorilor sa-si valorifice carnea pe plan local. Abatorul produce 8500 de tone pe an, reprezentând 20 % din productia din sud-estul Franţei. Abatorul respectă toate cerinţele de calitate legate de etichetele atribuite mielului Sisteron.
Pentru turisti, motive pentru a opri nenumarate, de la castel Grignan, la Palatul suprarealist al Poştaşului calaret sau pitorescul sat Mirmande. Totuşi, natura este, probabil, principalul atu al Drome-ului, în special în frumosul masiv Vercors




Coborand spre Lyon(o ora) şi două ore distanţă de la Marsilia, în inima Vaii Rhônului şi la nord de Valence se afla Bourg-lès-Valence un oraş cu o populaţie de 20.000 locuitori. Oras industrial cu o economie constant activă, precum şi-a pastrat insa peisajele naturale şi rurale, dezvoltand un turism de anvergura. Înfrumuseţat cu o gamă largă de facilităţi, inclusiv un nou centru de mass-media, care este un element esenţial oraşului în plină expansiune, o reţea densă şi variată de asociaţii, o dinamică, complementară şi plina de viaţă sali de sport, oraşul oferă o calitate excelentă a vieţii a locuitorilor săi şi este deschis angajat la o dezvoltarea durabilă. Bourg-lès-Valence este, de fapt, primul oras din zona Drôme care face biciclete electrice la dispoziţia rezidenţilor săi.
















Zona Provencala asigura mare parte din productia de ulei de maslini,lavanda si tei a Frantei.Sunt f multe de povestit despre obiceiurile din zona ,dar asta cu alta ocazie.
Etapa este plictisitoare,ciclistii neavand forta sa ruleze ,din cauza temperaturilor ridicate,cu viteza unei etape de plat.Sunt 3 ciclisti in evadare ,care si ei parca ar vrea sa fie prinsi decat sa castige etapa.
Fapt ce se si intampla cu 20 km inainte de final cand renunta si se alatura plutonului,care si-a marit viteza sub trena celor de la Lampre si Saxo ,dar trenuletul Columbia este si de data asta de neinvins cu toate ca s-au dat lupte corp la corp pt lansarea lui Cavendish care castiga detasat la sprint.









Rezultate etapa

1.CAVENDISH M. THR4h 42' 29"
2.PETACCHI A. LAM00' 00"
3.FARRAR T. GRM00' 00"
4.ROJAS J. GCE00' 00"
5.MC EWEN R. KAT00' 00"
6.ARASHIRO Y. BTL00' 00"
7.HUSHOVD T. CTT00'
8.MONDORY L. ALM00' 00"
9.ROELANDTS J. OLO00' 00"
10.CIOLEK G. MRM


Clasament General


1.SCHLECK A. SAX53h 43' 25"
2.CONTADOR A. AST00' 41"
3.SANCHEZ S. EUS02' 45"
4.MENCHOV D. RAB 02' 58"
5.VAN DEN BROECK J. OLO03' 31"
6.LEIPHEIMER L. RSH03' 59"
7.GESINK R. RAB04' 22"
8.SANCHEZ L. GCE04' 41"
9.RODRIGUEZ OLIVER J. KAT05' 08"
10.BASSO I. LIQ05' 09"

3 comentarii:

  1. Astazi am vazut si eu pe bucatele ,ptru ca m-am asezat comod pe canapea ca sa vad tot si ...am adormit :oops: Dar m-am sculat la timp ,adica inainte cu 30 km de finis .. Am vazut si peisaje si locuri f.interesante .
    Incet ,incet incepe sa-mi placa ,dar iti dai seama ca eu nu cunosc nimic despre modul cum se dsfasoara aceasta competitie de anvergura .. Nu stiu nici care sunt regulile si nici ce inseamna cistigarea fiecarei etape.. Dar ,le voi prinde din mers ,mai ales ca daca citesc cronicutele tale incep sa pricep .Nu mai vad nimic scris de favoritul tau?! .. O singura data i-am auzit pe comentatori pronuntindu-i numele ..Era acela cu tricou galben ? La un moment dat era intr'un pluton fruntas ,apoi nu l-am mai vazut ..Si nici in clasamentul general nu l-am vazut .Comentatorii spuneau ca se protejeaza ..Nu stiu daca ai vazut faza aia care a semanat cu un fault in fotbal ..Unul din alta echipa l-a impins cu capul de trei ori pe celalat atit cit sa-i faciliteze cistigatorului finisul .. Ala nu a mai putut sa treaca si a ramas mult in urma .. Tu ai vazut faza? Miine sunt gata sa vad etapa urmatoare ..
    Te pup !Si felicitari ptru topic .

    RăspundețiȘtergere
  2. De-abia acum am avut timp sa-ti raspund.Preferatul meu este Lance .Are nr de concurs 21 :2 de la echipa lui RadioShack, iar 1 ca este ,sau era mai binezis favoritul echipei .Acum i-a luat locul nr25 Levi Leipheimer care este situat in clas general la poz 6.
    Hai ca o sa te prinda pana la urma ..."peleton" ul :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Stely ,vezi ca special pt tine am sa pun o poza cu faza, care ti-a placut oops ! :P

    RăspundețiȘtergere