duminică, 31 octombrie 2010

Convorbiri cu tatonulaa

Tatonulaa,
Nu pot sa-ti raspund la "subsolul"comentariilor de pe my blog, asa ca aduc aici ce mi-ai scris azinoapte
Moni,
Dacă şi cu parcă nu s-au urcat în barcă (ceva mai mare)!
Ţe să fie, ţe să fie? Mai direct: "de ce?". Acum era momentul cel mai propice, care greu se va repeta. Îmi pare sincer rău, nu de om ci de opera sa.Omul nu poate ieşi din carapacea sa penibilă şi blasfematoare. Opera străluceşte, însă parcă nu pentru toţi ochii!
(O partte a celor trecuţi de VT pe copertă, probabil s-ar fi simţit jigniţi de apropierea numelui lor de al celui de care vorbesc. EL ..... bbbrrr ..... face mai rău cu toţi cei din jur şi din cărţi)

Mă bucură prezenţa lui Devis Grebu, care mi-a plăcut ENORM!

Poate cumpăr şi eu cartea, dacă o apuc şi dacă preţul este omenesc pentru Ro!

Sandule,mi-ai atras odata atentia cu ideea ca prietenul nostru va fi parasit, chiar si de "cineva", atunci cand afacerile ii vor impune acest lucru.Si asa s-a intamplat.

Ma bucur ca macar tu remarci si intelegi acum de ce scriu eu aceste topice ! Si citind consideratiile tale ma intrebam cum dreac... se pot emite pareri (ca nu le pot numi altfel), cum ca oamenii care alcatuiesc un sistem, n-au nici o vina , sistemul fiind cel responsabil de mizeria morala in care traim (vb ta,Brrr !!!).Mai mereu,una gandim si alta declaram,aceasta dualitate fiind caracteristica numai noua,romanilor,cred !

Minimalizarea operei acestui geniu al cuvantlui se face cu buna stiinta, dupa parerea mea umila,sub acoperamantul asa zisului caracter precar al lui. Nu are, cred, nici o legatura omul cu opera,cu toate ca uneori sunt chiar eu indoita de acest lucru.Binele si raul este-n fiecare din noi ,iar profanilor- cum remarca chiar AVP intr-un raspuns pt mine destul de tafnos si jignitor - le este necesar ca idolatria lor sa se concretizeze in ceva,intr- o forma materiala; nu intelegem ca, daca un altul a avut sansa publicitatii asta inseamna ca este mai bun decat poetul nostrum,sau ca are un caracter mai ales decat el.

Se vede clar ca barca are chila mult prea exclusivista si partinica,altfel nu-mi explic cum acest om nu si-a gasit inca locul care i se cuvine de drept.Aseara am fost impresionata de dureroasa-i confesiune

"Taticu – mai ales – ar fi vrut s-ajung faimos, ca Paunescu macar, n-asa?, dar uite ca el si toti ai mei din familia matriceala s-au dus de mult, iar Paunescu e si azi, in antilumea lumii lui, muult mai faimos si infinit mai banos, chit ca momentan mai putin sanatos (dar asta o sa ni se-ntample si noua o data si o data, n-asa…?), iar de mine nu si-au amintit la aniversarea-mi de ieri decat cei din stricta-mi apropiere si prietenii pe care i-ati vazut si voi pe for, in rest ma ignora, cand nu ma-njura, mai toti in chor… Si-atunci (ar intreba @neamtu tiganu) cat de tampit tre sa fii, ca sa te sacrifici pt un bobor si fudul, si rau, si nerecunoscator…? "


Urat gest din partea acelora care, atunci cand au avut mare nevoie de pana sa, nu se dadeau in laturi de a-l considera unicul,irepetabilul.
Atunci cand scrie in Epilogul Planetei Ou

...îl bătura cu funii şi ghimpi preste mâini, pept, frunte şi picioare, îi infipseră piroane în coasta frageda şi-n tibia supţire ca o trestie unduitoare, îi sfâşiară cămaşa cu miros de candoare, îl…:censored:


el chiar nu este blasfemic, ci priveste, atat cu o extraordinara luciditate, dar si cu o neindoita credinta, ca puterea divina zace-n fiecare din noi, iar calea, adevăru’ şi viaţa poate fi oricand victima indoielii chiar a apostolilor propavaduitori.S-o gasi vreodata vreun Ioan si pentru el ?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu