vineri, 29 octombrie 2010

bon anniversaire !




"Imediat apoi mi s-a făcut însă un dor nebun de vremea mea, de copilăria mea, de tinereţea mea, de casa mea şi de famelia mea şi le spusei franc ălora că fără amintirile mele şi fără oamenii şi lucrurile/ obiectele ce-au fost cândva în preajma mea, io nu sunt nemica, bey, poa' să mă-mbălsămeze ei ca pe Sân' Andrei şi să mă imposteze şi-n Rai...
....şi când cel care e carne din carnea ta şi sânge din sângele tău practic îţi reia viaţa din nou, în alt timp şi-n alt loc de pe Planeta-Ou...? Şi-atunci, le-am zis ălora: bey, duceţi-mă, pleease , în pacea ţintirimului meu, asta-n caz - le-am zis, hâtru rău... - că n-oţi vrea să mă congelaţi iar şi să mă depuneţi în debaraua vreunui muzeu, pentru ca generaţiile următoare să mă dezgheţe din secul în secul ca pe mamutu' lânos Big Bow, minunându-se cum dreq de nu m-a observat niciun academician - măcar de la secţia de ştiinţe naturale, dacă nu literare... - din secolu' ăla al meu... "


Daca nu ti-as fi citit "Invierea" si nu numai,aloo,ci cred ca intraga opera eram cu mult mai saraca decat sunt acum si nu m-as fi gandit niciodata sa astern pe hartie, nu filosofii ca ale dtale,ci rememorari care mi-au umplut cu caldura sufletul .


Era o ciudatenie de barbat,deseori il vedeam ducandu-se in padurea care marginea Valea Morii cu o prajina, in varful careia trona un cerc de sarma, pe care era cusut un caus din panza de borangic, cu care prindea fluturi.La cat era de taciturn si morocanos ,indeletnicirea asta - pe care eu n-o percepeam la vremea aceea ca pe o mare pasiune,punea capac sentimentelor mele de copil sensibil, situandu-l intre cei mai sadici oameni pe care-i intalnisem.
[....]Cel mai frumos sentiment din lume este dat de mister,spunea cineva, iar cel care n-a cunoscut aceasta emotie are ochii închisi.Va dati seama ca la acea varsta nu intelegeam ,dar senzatia nedeslusirii semnelor de intrebare care fugeau ghiduse, fara a indrazni a i le arata acestui om,mi-au lasat ,uite,peste o viata, un sentiment de profund respect si cateodata de duiosie filiala fata de acel barbat, pe care doar acum, la maturitate l-am descoperit asa cum era de fapt , un sensibil intelectual,care a incercat si cred ca si-a si dorit f tare sa-si deschida inima,sufletul de bunic,unei zgatii careia gandul ii era numai la joaca."


Totul are un sens in viata.Numai ca , trebuie sa decriptam incontinuu la acest mister,pe sageata de la alpha la omega, atat cat memo ne este aproape.Si rareori ne dam seama de puterea lui ,odata ce nu reusim sa terminam decriptarea.

Merci Maestre AVP pt emotiile pe care mi le-ai creat in acest,uite,aproape un an, de cand te-am descoperit in hyperspatz si la multi ani dtale si intregii familii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu