miercuri, 26 octombrie 2011

Mitocanii de serviciu la Curtea regelui





Nu am nimic de-aface cu monarhia,fie ea si constitutionala , dar nici nu pot sa-i blamez pe cei care cred intr-o astfel de forma de guvernare.Nu am gasit imperioas necesar discursul din Parlament al regelui,dar, ca orice cetatean civilizat l-am acceptat si l-am urmarit.

Din punctul meu de vedere,textul discursului,in pofida laudelor aduse de toate televiziunile, nu a avut o structurare corecta, inca de la inceput adresarea catre ”Doamnelor şi domnilor senatori şi deputaţi” taindu-mi orice flux de empatie cu monarhia Eu ,saraca de mine asteptam cu sufletul la gura sa aud din partea regelui o tenta de intuire si de alaturare nevoilor poporului sau ,adresandu-i-se LUI,boborului, in primul rand si inaintea tuturor acelora care de 20 de ani si-au incalcat in mare parte juramantele fata de tara si popor,acolo,in Parlament; nu am auzit ceva referitor la nevoia de solidaritate pe care ar resimti-o el, in aceste momente grele, cu TARA lui,cu poporul care sufera,in intregul sau,nu numai aceia care-i sunt Mariei Sale de-o varsta.

Dincolo de discurs am ramas, insa, cu un gust amar privind la mascarada pesedisto-securista, productie tzoparlaneasca de camin cultural in glodul unui sat uitat de Dumnezeu,nu pt ca tzoapele politichiei ro, n- au avut macar bunul simt sa invete a se comporta la nivelul unui eveniment ce se dorea a rupe gura targului si a ”lumii civilizate” din care se credeau ei ca fac parte,ci pt ca insasi Casa Regala de Romania a dat prilejul derularii unui circ ,care a avut(cu toate masurile luate si pregatirile facute) actori de rang inferior.

Daca pe bietul rege,la 90 de ani,slab,garbovit ,cu o fata impietrita,fara nici o urma de bucurie care sa razbata spre gurile cascate ale auditoriului il mai intzeleg , pe fiica lui, pincipesa Margareta ,chiar n-o inteleg,odata ce si-a expus iubitul si augustul tata,numai si pentru cateva momente (penibilitatea gesturilor lui Ilici si Zgonea),la rasul targului. Pe maria sa(fara palarie) , printzul consort,papusarul acestei mascarade fara sare si piper,il pot,iata, scoate cu indulgenta din ”jocul” de shah, pe care lasa sa se inteleaga ca-l joaca impreuna cu cine stie ce serviciu secret,pt inlaturarea presedintelui in functiune si a formei actuale de guvernare; dar, inca o data, o declar iresponsabila pe Principesa de expunerea negativa si deranjul gratuit facut institutiei monarhice ,pe banii capatati de la Statul Roman, ca sa ce? Intr-un moment in care tara este in mari nevoi,intr-un moment cand intreaga Europa fierbe

L-au serbat pe bietul batran, ca si cand ar fi fost regina-mama a Angliei, Intr-un regat administrat de Margaret Thatcher ,aducand in prin plan ,nu varsta lui memorabila,cum a facut Curtea Regala a UK , ci aportul la propashirea neamului ro, la”dragostea lui de neam si tzara”,sub intreaga palarie, de asta data, a celor care l-au ”azvarlit fortuit” in afara granitzelor acum 65 ani si apoi l-au fugarit pe autostrada ceausista ,cand dorea de fapt sa se reculeaga la capataiul stramosilor.

Cum sa fie veridici acesti actori?Si regia proasta si punerea in scena ireala si jocul mizerabil. Asta nu intzeleg eu, dincolo de porcaria ”princiara” de a vedea -o la spectacolul de la Opera, tot ascunzandu-si breteaua de la sutienul la vedere , cat de mare poate fi dorinta acestei fiice, care trece si peste dragostea de tata (neputincios) , incalca si legea salica a monarhilor ,isi lasa si ”printzu” sa candideze pt Republica,numai ca sa fie intr-un TRON iluzoriu ? Eu cred ca, nu ! Si am rabdare !Vorba ceea ”Margarita ante porcos” )))

2 comentarii:

  1. Monica, salut!Cum spuneam şi în Grădină, observaţiile tale completează excelent tabloul mascaradei în care fostul rege a fost distribuit de "devotata" sa fiică.

    RăspundețiȘtergere
  2. Nora,multam de aprecieri! am adus si aici,gandurile mele ,scrise spontan, la tine in gradina !

    RăspundețiȘtergere